baner1

FAQ's

Czy mogę przedłużyć praktykę po jej zakończeniu zgodnie z umową?

Przedstawiane oferty praktyki zawsze dotyczą konkretnego czasu (od 3 do 12 miesięcy), jednak jeśli zdecydujesz się na dalszą współpracę z hotelem lub restauracją, musisz omówić to wyłącznie ze swoim managerem.

 

Czy mogę przyjechać do Wielkiej Brytanii bez wcześniejszego potwierdzenia oferty praktyki?

Nie, oferta praktyki musi zostać potwierdzona przed twoim wyjazdem. Podpiszesz umowę Placement Letter, w której szczegółowo zostaną przedstawione warunki praktyki.

 

Jakich ludzi szukacie?

Musisz być osobą otwartą i gotową podjąć nowe wyzwania. Wymagamy znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej Intermediate, program jest skierowany do osób w wieku od 18 do 30 lat. W przypadku niektórych stanowisk wymagane jest wcześniejsze doświadczenie (np. recepcjonista/recepcjonistka), jednak zazwyczaj od uczestników nie wymaga się doświadczenia w branży hotelarskiej czy gastronomicznej.

 

Czy mogę wyjechać ze znajomym/partnerem?

Tak, oczywiście- przy rejestracji na program musisz podać imię i nazwisko osoby, z którą chcesz wyjechać. Zagwarantujemy wam praktykę w tym samym hotelu/restauracji (wasze stanowiska mogą się jednak różnić).

 

Czy mogę określić o jakie stanowisko chcę się ubiegać?

W pewnym zakresie- tak. Sprawdzamy twoją znajomość języka angielskiego podczas telefonicznej rozmowy z naszym konsultantem i opierając się na jej wynikach, określamy jakie stanowiska potencjalnie może zaoferować hotel/restauracja. Dla przykładu, jeśli twój angielski został określony na poziom Upper Intermediate (zaawansowany), praktykę możesz odbywać na jednym z tych stanowisk: kelner/kelnerka, barman/barmanka, general assistant czy nocny portier/recepcjonista.

 

Jak sprawdzicie moją znajomość języka?

Po podpisaniu umowy WORK UK i złożeniu wszystkich niezbędnych dokumentów, skontaktujemy się z tobą telefonicznie w celu przeprowadzenia krótkiej rozmowy po angielsku- w ten sposób zweryfikujemy twoją znajomość języka.

 

Czy będę musiał/a przejść rozmowę kwalifikacyjną z potencjalnym praktykodawcą?

W większości przypadków praktykodawcy chcą odbyć rozmowę kwalifikacyjną przez telefon lub komunikator Skype. Manager zada kilka prostych pytań- kiedy możesz zacząć praktykę i jak długo możesz zostać lub czy masz już jakieś doświadczenie zawodowe.

 

Co się stanie, jeśli nie zostanę przyjęty po rozmowie kwalifikacyjnej?

Jeśli nie zostałeś przyjęty, ponieważ praktykodawca wybrał inną osobę lub zdecydował, że nie jesteś odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, przedstawimy ci kolejną ofertę praktyki.

 

Co się stanie, jeśli nie otrzymam oferty w wyznaczonym w umowie czasie?

Jeśli nie przedstawimy ci oferty w wyznaczonym w umowie czasie, otrzymasz zwrot wszystkich kosztów poniesionych na poczet programu lub możesz przedłużyć czas oczekiwania na ofertę praktyki.

 

Co jeśli zostanie mi zaoferowane stanowisko, którego nie chcę przyjąć?

Zawsze staramy się sprostać oczekiwaniom uczestników, dlatego każda oferta jest starannie szukana w oparciu o twoją znajomość języka i doświadczenie. Nie możesz zrezygnować z zaproponowanej przez nas oferty i poprosić o kolejną.

Jeśli chcesz mieć możliwość odrzucenia oferty, wybierz opcję programu Zdecyduj Sam!- w przypadku takiej opcji masz możliwość zrezygnowania z pierwszej oferty, wówczas przedstawiamy ci kolejną.

 

Czy mogę odrzucić pierwszą ofertę przedstawioną w ramach programu Zdecyduj Sam?

Tak- możesz odrzucić pierwsza ofertę, jeśli nie będzie ci odpowiadać stanowisko lub lokalizacja hotelu. Wówczas jesteśmy zobowiązani przedstawić kolejną ofertę praktyki. Uwaga- jeśli odrzucisz pierwszą z naszych ofert, nie będziesz miał możliwości ponownego z niej skorzystania po przedstawieniu drugiej oferty praktyki.

 

Czy muszę wyrobić National Insurance Number i otworzyć konto bankowe przed wyjazdem do Wielkiej Brytanii?

Nie, o numer ubezpieczenia (NIN) i otwarcie konta bankowego będziesz się ubiegał/a po przyjeździe do UK. National Insurance Number pozwala na korzystanie z usług National Health Services. Konto w brytyjskim banku jest niezbędne, aby hotel mógł przelewać na nie twoją wypłatę.

 

Czy mogę pracować w więcej niż jednym miejscu?

Gwarantujemy praktykę w pełnym wymiarze godzin w hotelu lub restauracji. Jeśli zdecydujesz się poszukać dodatkowej pracy na pół etatu lub chcesz wziąć udział w kursie językowym w czasie wolnym, nie ma żadnych przeszkód. Zazwyczaj praktykanci nie mają na to czasu w trakcie odbywania praktyki i decydują się na kurs lub dodatkową pracę po jej zakończeniu.

 

Czy będę pracować na zmiany?

Większość brytyjskich hoteli i restauracji pracuje w systemie wielozmianowym, zmiany są zazwyczaj dzielone. Przed wyjazdem ta kwestia jest omawiana z managerem.

 

Jakie jest przeciętne wynagrodzenie praktykantów?

Brytyjskie hotele i restauracje oferują praktykantom co najmniej obecnie obowiązującą stawkę wynagrodzenia minimalnego, którą można sprawdzić na rządowej stronie https://www.gov.uk/national-minimum-wage-rates

 

Czy hotel zapewni mi zakwaterowanie i wyżywienie?

Szukamy ofert praktyki z zakwaterowaniem, za które pobierana jest opłata w wysokości średnio od 0 (niektóre hotele nie pobierają opłat) do 80 GBP tygodniowo, którą praktykodawca potrąca z wypłaty. Opłata często obejmuje wyżywienie lub jest ono płatne dodatkowo (ok. 10-15 GBP dziennie za 3 posiłki). Jeśli hotel nie oferuje wyżywienia, praktykanci mają dostęp do kuchni, gdzie mogą samodzielnie przyrządzać posiłki.

Uwaga! Uczestnicy muszą mieć na uwadze, że standard oferowanego zakwaterowania jest odpowiednio niższy niż standard samego hotelu. Uczestnik może zrezygnować z oferowanego przez hotel zakwaterowania i zorganizować je na własną rękę.

 

Czy możecie zarezerwować dla mnie bilety lotnicze?

Zaplanujemy każdy etap twojej podróży do Wielkiej Brytanii, jednak nie mamy możliwości rezerwowania biletów lotniczych/autobusowych/kolejowych.

 

Czy potrzebuję dodatkowego ubezpieczenia?

Polecamy wyrobienie European Youth Card (karta Euro 26), która oprócz licznych zniżek, oferuje dodatkowe ubezpieczenie dla osób w wieku do 30 lat. Więcej informacji można znaleźć na http://www.eyca.org.

 

Co stanie się, jeśli zrezygnuję z pracy?

TEE nie nakłada żadnych kar umownych za wcześniejsze zrezygnowanie z praktyki. Należy jednak mieć na uwadze termin składania wypowiedzenia obowiązujący w hotelu, co pozwoli uniknąć kar ze strony praktykodawcy.

 

Czy będzie mi potrzebny uniform?

Twój manager poinformuje nas o wymaganiach dotyczących uniformu, abyś mógł zabrać go ze sobą do hotelu/restauracji. Zazwyczaj wymagana jest biała/czarna koszula, czarne spodnie/spódniczka i czarne, wygodne buty.

 

Jak duże są hotele i restauracje i gdzie się znajdują?

Współpracujemy ze średnimi i małymi hotelami, które często są prowadzone przez rodzinę lub bezpośrednio przez właściciela. Atmosfera w takich hotelach jest niezwykle przyjazna, a każdy praktykant jest traktowany indywidualnie. Hotele i restauracje znajdują się na terenie całej Wielkiej Brytanii, w turystycznych miejscowościach. Nasze partnerskie hotele i restauracje nie są zlokalizowane w największych miastach Wielkiej Brytanii, jednak łatwo dostać się do nich autobusem lub pociągiem.

 

Kiedy powinienem/powinnam zapisać się na program?

Zapisy trwają przez cały rok. Najbardziej popularnym okresem wyjazdowym są wakacje, dlatego na programy wakacyjne najlepiej zapisać się w marcu lub kwietniu.

 

Czy muszę brać udział w kursie e-learningowym, nawet jeśli mój angielski jest bardzo dobry?

Kurs e-learningowy jest częścią programu i jest wliczony w opłatę za program. Każdy uczestnik otrzyma login i hasło do kursu, nie będziemy jednak sprawdzać jak często logujesz się do kursu.

Kurs dostarcza wielu praktycznych informacji na temat życia i pracy w Wielkiej Brytanii, które z pewnością okażą się przydatne po przyjeździe do hotelu/restauracji.

 

Czy muszę przygotować Video CV?

Tak, przygotowanie Video CV jest obowiązkowe dla wszystkich uczestników programu. Udzielimy ci wskazówek jak należy przygotować prezentację i co powinna zawierać.

ikona 08frequently
asked questions
ikona 07strefa
uczestnika
ikona 06rejestracja
on-line
ikona 05download
ikona 04kontakt
ikona 03zadaj
pytanie
PROMOCJE
sale

markerAdres: Katowice 40-226
ul. Bogucicka 2/2

telTEL: +48 32 255 58 44
fax.  +48 32 255 57 93